Et nyt og prestigefyldt samarbejde er blevet etableret med Vittoria Group, en virksomhed specialiseret i produktion og distribution af cykeldæk, tubulardæk og slanger.
Nyt liv til gamle dæk og punkterede slanger!
Projektet hedder Re-Cycling by esosport® og har til formål at involvere cykelforhandlere og cykelværksteder i Italien, som er en del af Vittorias detailnetværk, i indsamling og genanvendelse af cykeldæk og slanger.
Stijn Vriends, præsident og CEO for Vittoria, udtaler:
“Vi skal arbejde hårdt for at skabe ægte cirkularitet i cykelindustrien. Med Vittoria Re-Cycling-programmet tager vi et vigtigt første skridt. Og vi lover, at mange flere vil følge!”
“Vi er glade for, at Vittoria har forstået værdien af vores projekt for transformation af sportsaffald. Hver lille handling, såsom indsamling, genvinding og transformation af cykeldæk og slanger, kan skabe værdi for miljømæssig bæredygtighed og samtidig være et vigtigt pædagogisk budskab. Den cirkulære økonomi er en stor mulighed for at reducere affaldets påvirkning af miljøet: det er et holdarbejde, og det kræver fælles indsats.”
Sådan udtaler Nicolas Meletiou, Managing Director for ESO RECYCLING.
Gamle cykeldæk og punkterede slanger vil blive behandlet på vores “Amato Cannara”-anlæg i Tolentino og omdannet til stødabsorberende belægninger til legepladser og atletikbaner.